Sidor

tisdag 28 mars 2017

Boktips: Ensamvarg av Sara Dalengren

Hej, det var länge sedan! 
Hörde nästan hur min blogg utbrast "Nämen!" när jag loggade in, "är du här"
Ja det är jag och ja det var länge sedan. 
Som jag nämnt tidigare så hamnar bloggen tyvärr längst ner på min lista av prioriteringar på sistone. 

Förutom vid sådana här tillfällen när jag vill tipsa om en bra bok skriven av en lika bra svensk författare. Och idag tipsar jag om Ensamvarg av Sara Dalengren. 
Paranormal romance är fortfarande en genre jag inte läst så mycket av men kommer absolut att fortsätta. ;-) 

Nu till boken: 



Miriam är thrillerförfattaren med smak för det makabra, vilket har haft en förödande effekt på hennes kärleksliv. När hon tar sig an en skadad, men attraktiv, främling förvandlas hennes lugna lantliga tillvaro drastiskt.

Jonathan är en skepnadsskiftare på flykt undan flocken som dömt honom till döden. Vad han har gjort för att förtjäna sin dödsdom vet han inte. Hos Miriam finner han en fristad, men vågar han tro på en framtid eller kommer det förflutna att hinna ikapp honom?





Ensamvarg är första delen i serien Flocken och det är en väldigt mysig bok, sättet Sara skriver på påminner lite om Astrid Ahlbergs sätt att skriva. Och hennes böcker älskar jag. Man får en känsla för den svenska landsbygden, känner doften av skogen och fåren. Man är med Miriam i den lilla stugan där hon skriver sina skräckböcker och lever sitt lunga liv. 
Kärlekshistorien är väldigt söt, utan att bli för sockersöt så att man får ont i tänderna. ;-) Jag tyckte om alla karaktärer, vilket är ovanligt. Ibland gick handlingen lite för fort och jag hade velat sakta ner den, oftast hittar jag kapitel jag hade velat stryka ur böcker men denna gång ville jag ha mer. 
Ensamvarg är en bra debutroman, den är spännande, mysig och söt! (men inte sockersöt) Lättläst och ett bra flyt gör att den går fort att läsa och jag ser framemot att läsa del två, Varghamn som släpps i dagarna om jag inte minns fel. :-) 

Man kan köpa Ensamvarg på Bokus och Adlibris

1 kommentar:

  1. Håller också på att läsa denna bok, för min del associerar jag till vampyrböckerna av Stephenie Meyer :-)

    SvaraRadera