Sidor

tisdag 17 oktober 2017

När livet kan återgå till det normala....


Det var evigheter sedan jag skrev ett blogginlägg känns det som. Jag tappade lite lusten ett tag och hade så mycket annat som upptog tid i livet att jag helt enkelt inte hann med. Men nu börjar saker och ting sakta återgå till det normala. Största anledningen till varför så mycket blivit lidande har varit utbildningen jag gått. Jag hann helt enkelt inte med något annat när jag väl var hemma. Fick ju till och med stressa med manuset till Döttrar av natt så att det skulle hinna bli klart innan bokmässan i år. Men färdigt blev det och trots att jag gärna hade haft en eller två veckor till på mig så är jag ändå nöjd med slutresultatet. Någorlunda iallafall..... 

Men nu är jag klar med utbildningen och kan titulera mig med den långa titeln Undersköterska med inriktning psykiatri. 

Tack vare att studierna äntligen är avklarade känner jag att saker och ting sakta men säkert börjar återgå till det normala. :-) 
Jag hinner träffa mina vänner igen, jag kommer ihåg att ringa mina vänner. haha! 
Jag har mer tid över till att skriva. Jobbar på Andra delen om De sista gudarna och vi har nog bestämt oss för en titel med. Gudarnas drottning. Vad tycks?? Låter det spännande? 
Just det här manuset har inte tagit den vägen som jag först trodde. Lite nya saker har poppat upp och jag kan ärligt säga att till och med jag blev överraskad. 
Det är ju ett mycket lugnare tempo i denna serien än i min andra om själarnas öden. Vilket är trevligt känner jag, det känns som att jag får utforska karaktärerna närmare och verkligen komma till botten om vilka de är. 

Samtidigt så grejar jag lite med förlagets e-böcker. Hela vår utgivning kommer snart att finnas tillgängliga och det känns väldigt roligt. E-böckerna är just de som blivit lidande inom förlaget när jag inte har haft så mycket tid men nu är ordningen återställd. :-) 

Ska iallafall försöka skriva på bloggen minst en gång i veckan hädanefter. Men även lägga upp lite recensioner på böcker jag läst. Men det kommer mestadels att bli svenska fantasyböcker jag skriver om då dessa ligger mig varmast om hjärtat. 

Ha en fin tisdag! 



1 kommentar:

  1. Inte som min fina titel sen då "Kanditatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap" och alla bara "vad är det?", haha! Kommunikatör kan jag ju visserligen säga men jag kommer ju vara mer än det x)

    Kul att du börjat blogga igen! Heja heja!

    SvaraRadera