Sidor

torsdag 21 maj 2015

Läshögen bara växer och växer......

Tänkte skriva lite om vad jag läser just nu och vad som ligger och väntar. :-) 
Har ju som sagt verkligen kommit in i en läsperiod men det har inte påverkat mitt skrivande denna gång. Just nu varvar jag med skrivande och läsande faktiskt. :-) 
Är alldeles snart klar med läsningen av Astrids tredje del om Ön. Lite tråkigt att den snart är slut bara känner jag..... Men jag kommer säkert få läsa den en gång till innan tryck. :-) 

Jahopp, så vad läser jag nu? 
Jag växlar mellan tre böcker för tillfället. (Ni ser dem till höger på skärmen med) 



Började på Systrars öde i förrgår och har kommit en tredjedel in i boken ungefär. Den är redan bättre än tvåan och jag läser med spänning. Odinsbarn har jag hört så mycket om och jag har velat läsa den. Har inte kommit så långt med det verkar lovande. :-)
Enklav började jag på idag, kunde inte motstå att börja med den, det är ju zombies! 

Än så länge känns den bra, det är en helt ny tolkning på zombies och jag gillar det. 

Vad som ligger och väntar är då: 




Som ni ser är det ett gäng härliga böcker! Ser verkligen fram emot att läsa allihop! 
Kretsen fick vänta lite när Enklav kom idag men jag är nyfiken på den. 
Jag läste Maggie Stiefvaters första bok Frost. Den tyckte jag inte om alls. Jag hoppas att hon som författare har utvecklats sen dess för jag kände ändå att det skulle kunna bli bra om hon bara bestämde sig för hur hon vill skriva. Så därför ger jag Kretsen en chans. :-) 
Magikerna har beskrivits som Harry Potter för vuxna. Tänker inte ens kommentera att Harry Potter inte skulle vara för vuxna, för det är den. Jag avskyr att sätta ålder på böcker. Men jag avskyr nog mest att folk följer dess markeringar som om de vore lag. Är du trettio kan du inte läsa en där åldern är 13-15 år. Nej fy och skam om man gjorde det! Suck. 
Nåja, den har beskrivits så i alla fall och bådar ju gott även om jag inte håller med det där vuxna köret. 
Häxa hittade jag på biblioteket och blev nyfiken, har aldrig hört talas om den innan, så är det någon som läst den, lämna gärna en kommentar och säg vad du tyckte. :-) 
Rubinröd har jag hört mycket gott om. Hallå, det står ju tidlös kärlek på omslaget, jag är en sucker för lite romantik. <3 
Och sist men absolut inte minst är Sista riket, första delen i mistborn serien. Det är en tegelsten på 745 sidor och jag är grymt taggad på att läsa den. Men jag sparar den till sommaren (om jag kan hålla mig). 

Vet inte hur detta ska gå, jag ska på ett bokevent den 30 maj där jag ska stå som författare och signera mina böcker tillsammans med andra författare. Och de har böcker med sig jag vill köpa och läsa. 13 juni ska jag till Andra världar mässan och där finns det böcker jag vill köpa och läsa! 
Mitt i allt detta ska jag skriva, redigera och sköta förlaget med. ;-) 
Men det känns inte alls jobbigt faktiskt! Ska njuta i fulla drag för framåt hösten är det nya vindar som sveper men mer om det längre fram ;-) 

Hoppas ni får en trevlig helg! Själv ska jag nog läsa ;-) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar