Sidor

söndag 6 april 2014

Fantasi....

Idag är det handboll för hela slanten,  min sambos son spelar i potatiscupen i Alingsås. Jag förstår mig ju inte på det här med sport men försöker hänga med :-) kan ju hända att man applåderar på fel ställe och liknande men men.... Så kan det va!

Iallafall så gick jag en runda mellan matcherna och kom till en å. Såg detta fantastiska träd ståendes på andra sidan och svor lite tyst över att det inte fanns någon bro över dit.
Vem bor där? Är det ett troll kanske eller en större bostad för alver? En hemlig Port som tar dig till en annan värld? Vilken värld? Eller är det ett gömställe för någon som jagas genom skogen av folk som vill dom illa? Ett klokt träd...hem åt någon gudinna och i det ihåliga kan man lämna offergåvor?

Min fantasi skenade genast iväg bara vid åsynen av trädet, hur sätter den igång din fantasi?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar