Sidor

onsdag 29 april 2015

Det här med recensioner......

Ja, nu var det så dags igen! Tjurnatten har släppts och har så klart skickats till olika recensenter. 
Varje gång....och jag menar varje gång är jag så nervös att jag mår illa!
Det enda som cirkulerar i mitt huvud är allt jag komma på som är fel med boken. Sånt som jag varit nöjd med innan blir plötsligt galet fel och magen knyter sig ännu mer.
Den är för tunn, karaktärerna är fel, det stycket skulle jag skrivit om....osv.

Är det något man vänjer sig vid tror ni? Det här med att bli bedömd av andra?

Väntan på att antingen bubbla av glädje eller må illa igen för att recensionen var dålig.
Haha! Varför utsätter vi oss för det här? :-P 


Men det är ju så här det är, man får bara vänta och se. Vara glad för de recensioner som är bra och ta lärdom av de dåliga, förutsatt att kritiken är konstruktiv. :-)

Jag har inte fått en alltigenom dålig recension ännu, på någon av mina böcker. 

(ta i trä, ta i trä, ta i trä) Kastar lite salt över axeln för säkerhets skull med. 
Så jag kan inte säga hur jag skulle reagera om det händer, gråta en skvätt? Deppa ihop?
Ingen aning, men varje gång förväntar jag mig en.... varför då? Egentligen, varför väljer jag att förbereda mig på det värsta? Kanske så att man blir glatt överraskad?

Hur gör ni andra som skriver för att hantera väntan på en recension? 

Så, ville bara skriva av mig lite recensionsångest ;-)
Snart är det dags för biblioteket igen och sedan ska jag på ett möte inför framtiden...spännande! 


Ha en fin dag! 



2 kommentarer:

  1. Var inte orolig, den är jättebra. Precis lagom lång och intressanta karaktärer! Men jag vet hur du känner, och jag tror nog att man vänjer sig lite men det kommer nog alltid vara nervöst men kanske inte på samma sätt (hoppas det i alla fall, haha. Känns som om jag får magsår varje gång jag väntar på en recension... ^^) ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack <3
      Ja eller hur man kan få riktiga kramper i väntan på att få veta om det blir positivt eller negativt. :-P Det kanske inte är något man vänjer sig vid, det kanske är så varje gång man skickar ut sin lilla bok att bli bedömd och kanske sågad. Men en dålig recension är ju inte hela världen heller. Det är ju bara en människas tycke och smak egentligen. :-)
      Får försöka tänka så!
      Kram

      Radera