Sidor

onsdag 22 oktober 2014

SISTERHOOD OF THE WORLD BLOGGER AWARD

Jahopp! Blev nominerad av söta Gabriella till
  Sisterhood of the world blogger award! :) Tackar!

Vad man gör när man blivit nominerad:
1. Tacka bloggaren som nominerade dig, och länka till deras blogg
2. Ha med Sisterhood of the World Blogger Award-loggan i ditt inlägg
3. Svara på de 10 frågorna som du fått
4. Nominera 10 andra bloggare och fråga dem 10 frågor



Det här är frågorna jag fick av Gabriella: 1. Vad är det som får er att fastna för en bok?
Spännande historia, starka och intressanta karaktärer, kärlek och ett lagom högt tempo. :) 

2. Senaste bokrelaterade inköpet ni gjorde?

På bokmässan i år köpte jag Kim M Kimselius bok Mysrys. 

3. Kommer ni att delta i NaNoWriMo i år och i så fall vad kommer ni skriva om?

Näää.... verkar sjukt stressande.... :-P 

4. Vilken bok i er bokhylla har finast omslag?

Kan inte bestämma mig så jag säger Porten, Skugga över månen och Heimdalls söner. 

5. En barndomsbok ni alltid kommer minnas.

I princip alla av Astrid Lindgren

6. Föredrar ni serier eller ensamstående böcker?

Haha! Serier såklart. Gillar jag en bok så vill jag inte att den ska ta slut. :-P 

7. Er favoritförfattare.

Kan verkligen inte bara säga en...... 

8. Inbunden, pocket eller ebok? (eller kanske till och med ljudbok?)

Häftad säger jag ;-) 

9. Vart föredrar ni att läsa?

I min mysiga fåtölj eller i sängen. 

10. Vilken genre har du aldrig läst något inom men är nyfiken på?

Steampunk


Jag nominerar: 
Yohanna Leidefors 
Astrid Ahlberg
Kim M Kimselius
Nellie C Lind
Natalie Sjögren
Anna Pettersson
Beatrice Nilsson
Charlotte Wikhall
Helena Andersson
Hanna Nilsson 



Och här är era frågor:
1. Vad läser ni just nu?
2. Nämn en bok ni läst mer än en gång.
3. Kommer ni att delta i NaNoWriMo i år?

4. Vilken bokklassiker är er favorit?
5. Första boken ni läste som berörde er?
6. Om ni inte skulle skriva böcker i er genre, vilken genre skulle ni vilja prova på?
7. Längsta boken ni läst?
8. Bästa platsen att läsa/skriva på?
9. Hur många böcker har ni hemma?
10. Kan man få för mycket böcker? ;) 




1 kommentar:

  1. Kul att läsa dina svar :) Nano är stressande, men det är väl lite det som är poängen ;) haha. Förra året nådde jag dock inte målet men man kan ju hoppas på att göra det i år!

    SvaraRadera