Sidor

söndag 21 september 2014

Mycket att fundera på.....

Hurra! Del två i min serie har nu anlänt från tryckeriet :-)
Blev glatt överraskad och lättad över hur bra allt såg ut. Jag är ju en sådan som oroar mig för allt hela tiden, så när jag fick boken i handen och såg att inget var konstigt eller udda kunde jag äntligen slappna av och njuta av stunden. :-D 


Det har varit fullt upp sedan den dagen, beställningar har skickats ut och nya har droppat in. Det har inte gått en vecka ens sedan de kom men har redan fått positiva kommentarer från läsare som var bland de första att få hem den.

Underbart! Men nu har allting ordnats och jag är förberedd inför den kommande veckan. Boken är ju här nu..... den är tryckt och klar, redo för försäljning..... Vad ska jag göra nu? 

Ta en paus...kanske många skulle säga men det är omöjligt. Jag älskar ju det här och att ta en paus känns overkligt. Varför ska jag ta en paus från något jag älskar att göra? 


Jag har de senaste dagarna funderat..... tredje delen är färdigskriven och ska redigeras en sista gång och sedan korrekturläsas. Fjärde delen är till 80% färdigskriven, har bara slutet kvar i princip.
Men jag har även skrivit en fristående del under sommaren. Jag har hela tiden haft tankar på att ge ut den fristående nästa år men börjar bli osäker på om det skulle funka. Tanken har varit att trycka upp en ytterst liten upplaga av den och bara ha till försäljning en kort period. Men..... den kommer att kopplas ihop med femte delen i min serie. Jag har skrivit halva femman. Men det kommer ju dröja innan den kan tryckas... OM den kommer att tryckas..... 

Så frågan är om jag ska vänta med den fristående och sedan ge ut den i samband med fjärde??
För även om den går att läsa fristående så kommer historien från den boken att vävas samman med femte och det kanske är bättre att vänta tills femte delen är på gång? För dom som läst serien och för dom som kanske vill läsa serien efter att ha läst den fristående..... 


Tankarna snurrar........ 


Oavsett vilket så måste ju fyran få ett slut och trean redigeras.
Jag har fått frågan många gånger om hur lång serien kommer att bli.
Jag har planerat för 6 delar, och jag har ett slut färdigt som avslutar hela serien. Det känns sorgligt att tänka på men jag har varit väldigt bestämd med att det inte ska bli fler än 6. Men sen känner jag mig själv.... det kan mycket väl vara så att jag sitter och skriver på del fem eller sex och helt plötsligt får en idé om bok sju. Det har hänt förr... första delen skulle bara bli en bok. sedan blev det två och sist tre. Men där skulle det absolut ta slut! Tills fjärde delen kom och la sig bland mina tankar och krävde att få bli skriven. :-P
Rätt som det var hade jag ytterligare tre böcker som alla nu väntar på att få bli skrivna och nya karaktärer som tålmodigt väntar på sin tur. 


Sen vill jag väldigt gärna skriva mer om hybriderna. Jag har inte haft möjlighet att skriva om deras sätt att leva och jag har ingen aning om intresse finns för det men om så vore fallet får det bli en bok bara för mig :-) 

Det ligger ju mycket mer bakom deras historia, seder och leverne som jag gärna skulle vilja dela med mig av. Har börjat skriva några sidor på en sådan men har inte kommit längre tyvärr. Tiden har inte funnits för att skriva heller.
Nu först är det Bokmässan i Göteborg nästa helg, ni kan köpa våra böcker i egenutgivarnas monter A03:50 i år. Så är ni där, titta gärna förbi och ta med et exemplar hem. :-)
Efter Göteborg ska vi till Värmlands bokmässa i Karlstad, den är i slutet av oktober vet jag men har inte datumet i minnet just nu. Jag kommer att lägga ut info om den på Facebooksidan när det börjar bli dags. Så har vi några läsare i Värmland är ni mer än välkomna att titta förbi och säga hej. :-D
Efter Värmland är det dags för Uddevalla kulturfestival som jag själv är med och arrangerar, mer info kommer att komma om den med men datumet är 8-9 november på folkets hus i centrala Uddevalla.
Och sist men inte på långa vägar minst är Scifi mässan i Stockholm!
Denna bokningen är rätt ny så jag har inte all info om var vi kommer att vara ännu men själva mässan är i slutet av november! Mer info kommer självklart att komma om den med. 


Mitt bland dessa mässor hade jag även planerat att slänga in en eller två julmarknader. :-D Så tid till att skriva kommer inte att finnas förrän till jul. Misstänker att jag kommer vara okontaktbar största delen av december och januari. Innan mässorna under våren sätter igång. 


Jahopp.... vad mer finns det att säga. Jag funderar vidare och pusslar och pysslar inför mässorna och hösten som säkerligen kommer att bjuda på massor med spännande möten och härliga stunder!

Trevlig kväll!! 



Här är den, i min hand. Äntligen! 



Och här är en bild på alla fyra skönheterna!


1 kommentar:

  1. Det finns ju fantasyförfattare som gett ut 20-talet delar i samma serie... Så kör på du bara! :-)

    SvaraRadera