Sidor

fredag 30 maj 2014

Serier värda att titta på och nytt utseende på bloggen.



Japp, fredag är det allt och jag fick fixat nytt utseende på bloggen.
Blogger har ju minst sagt bråkat mig med mig ett tag och jag inte kunnat ändra något!
Fick tillslut ge med mig och byta mall helt och hållet och då kunde jag göra ändringar igen.

Var väldigt nöjd med förra utseendet men detta blir bra också tror jag. :-D
Idag tänkte jag ta upp lite serier som jag tycker är värda att titta på!
Jag föredrar serier framför filmer, precis som med böcker så läser jag hellre serier än enstaka. Fastnar man för karaktärerna så vill man ju inte att det ska ta slut.
Separationsångest? Inte jag inte.... :-P

Första serien jag vill dela med mig av är BELIEVE!

Bo är en tioårig flicka som föddes med speciella förmågor som hon inte kan kontrollera.
När dessa börjar utvecklas måste de människor som skyddar henne vända sig till en utomstående. Detta leder dem till William Tate, en felaktigt dömd dödsdömd fånge, som de bryter ut ur fängelse. Även om han är ovillig att ta på sig rollen som hennes beskyddare så bildar dem ett band som kommer att vägleda dem till att hjälpa både varandra och andra utomstående samtidigt som de ständigt är på flykt från polisen. 


Det känns lite som att "man har sett det här förr .... "
En ung tjej med förmågor, uppväxt på en institution (såklart) med män (givetvis) som vill använda henne förmågor i krig (ja, vad annars?) MEN... den är bra! 


Ja, jag gillar den här serien! Det händer saker hela tiden och spänningen är på topp.
Ingenting är utdraget, man behöver inte vänta tre säsonger på att det som man vill veta eller vill ska hända, det händer och man får veta.
Nu är det en ny serie och hela första säsongen har inte sänts ännu men jag tror på denna, så länge manusförfattarna håller sig i skinnet och inte spårar ur.
Skådespelarna är bra, finns inte någon som jag inte finner trovärdig och den unga tjejen som spelar Bo är fantastisk! 

Första säsongen går på C-more Series nu! 



Den andra serien jag vill tipsa om är Revolution! 
Revolution är en post-apokalyptisk sci-fi serie som utspelar sig 15 år efter en global blackout. Det finns med andra ord ingen el överhuvudtaget och (i detta fall) har USA delats upp i olika länder styrda av miliser.
Det rikaste landet och det som har mest välfärd är roligt nog Mexico. :-)
Det börjar i säsong ett med att man får följa Charlie, en tjej i tonåren som aldrig varit utanför sin "by" eller vad man ska kalla det. Hon har gamla vykort från New York och Chicago och drömmer om att en dag få åka dit. (Inte så lätt utan bil och flyg)
När det en dag kommer män till byn som verkar känna hennes pappa förändras allt.
Det visar sig att hennes pappa vet mer om blackouten än alla andra och när han inte vill tala om för dom vad han vet skjuter de honom och tar Charlies bror med sig.
Det sista hennes pappa säger till henne innan han dör är att hon ska hitta sin farbror Miles.
Så Charlie ger sig iväg på jakt efter honom och att hitta sin bror som tagits av Monroe Milisen. 

Återigen så gillar jag den, men jag ska säga att första säsongen inte var en hit! Jag var mest irriterad på dom allihop. Men det var ändå något som gjorde att jag fortsatte att titta och jag är väldigt glad att jag gjorde det. :-)
Visst finns det idioter! och visst vill man kasta saker på tv:n ibland för att karaktärerna är så urbota dumma eller man vill strypa någon av dom. Men handlingen går hela tiden framåt, det är inte en lugn stund. Allt som kan gå fel för dom, gör det!
samtidigt som man får veta mer om släktskapen, vilka som var vänner innan blackouten, vilka som är ansvariga för den och hur alltihop kan kopplas till Charlie och hennes bror.
Jag är inne på säsong två men fick för mig att det måste vara säsong tre eller fyra. Men nejdå, det är bara andra säsongen och sååå mycket har hänt och sååå mycket har förändrats. Karaktärerna är tuffare (speciellt Charlie som är lite mesig i första) Men hon är en helt annan person i andra. Det kanske känns som tredje eller fjärde säsongen just för att det händer saker hela tiden, inget utdraget här heller. Kan verkligen rekommendera den!
Serien har hittills endast gått på C-more Series. 





Och så tillslut vill jag tipsa om Walking Dead!
Den är redan stor och känd och du har säkert hört talas om den men jag vet att det är många som inte gett den en chans just för att det är Zombies.
Men snälla! Se den! Tycker du inte om den efter det så ska jag vara tyst. (kommer inte förstå) men jag ska vara tyst. :-)
Ja det är blod, splatter och annat äckligt som gör att man inte ska äta i samband med att man tittar. Mysig middag till? Nej, nej och återigen nej!
Jag har aldrig varit ett fan av Zombies eller splatterfilmer men jag älskar denna!
Man får blunda ibland tills det värsta är över men det som bär den här serien och vad som gör att man inte kan sluta titta är karaktärerna, relationerna och rena rama skräcken när dom blir jagade av köttätande zombies!

Jag har insett för länge sedan att jag skulle dö direkt om detta någon gång skulle hända. Mina zombie- survival-skills är under all kritik. Men jag får bara hoppas då att någon skjuter mig i huvudet så att jag inte blir en köttätande dåre själv. (Har ett avtal med min sambo) som jag hoppas att han håller ;-) Och det är just det som är speciellt med den här serien. Trots att det är något så osannolikt som Zombies så gör dom det trovärdigt. Man tror att det faktiskt kan hända under tiden man tittar. Man är med och engagerad till tusen.
Både jag och min sambo brukar sitta och skrika åt tv:n, hoppa upp och ner i soffan och bli förtvivlade när någon favorit blir biten. :-( Det är få serier som fångar en på det sättet.
Jag personligen väntar på säsong fem! Men annars kan se den på kanal 11.
Netflix har alla säsonger med såklart.






 Jaha! det var dom jag hade och tipsa om idag! Kommer mer framöver! :-)
Nu ska jag ta en dans med dammsugaren för jag får ju besök imorgon :-D Hihihi!

Ha en härlig fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar