Sidor

lördag 12 oktober 2013

Bokomslag och ångesten!

Jaha så nu har jag börjat titta på bokomslag och det var jätteroligt den första timmen.... efter 24 tim börjar man bli aningen trött på sig själv. Hade jag kunnat så hade jag skaffat mig en illustratör som designade omslaget precis så som jag vill ha det men det är inte möjligt just nu. Åtminstone inte ekonomiskt och de bilder som man kan "köpa" är ju så otroligt vackra och fina allihop. Sen ska de passa ihop med boken såklart och representera innehållet, vilket kan vara svårt att hitta i en redan designad illustration. Väntar fortfarande på det där "Aha" ögonblicket och jag känner i hela kroppen att "det omslaget ska jag ha". Hoppas och önskar att det infinner sig snart innan jag kastar hela datorn i golvet. :-P nej det ska jag inte göra, datorn är dyr och jag behöver den.

Nu är ju inte allt pest och pina, jag ska ge ut min bok och det är hur häftigt som helst, positiva tankar! Måste dessutom ge mig själv en spark i baken så jag avslutar tredje delen, har inte hunnit det ännu och det kliar otåligt i fingrarna. Med tanke på vädret och när jag tittar ut genom fönstret så ser det ut att bli en underbar skrivar höst i alla fall. Jag gillar att skriva när det regnar och när det är lite mörkt och burrigt. :) Sambon är ju upptagen av hockey säsongen så han kommer nog inte sakna mitt sällskap. ;)

Hockeysäsong = skrivarsäsong!

Stor kram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar