Sidor

tisdag 12 maj 2015

Sommar, skriva, recensioner och trädgård....

Vad har hänt egentligen, jag vet att det är vår men regnet och blåsten är så tröttsamma! 
Jag behöver greja i trädgården och rensa ogräs, fixa i ordning och högtryckstvätta :-) 

Vi ska ju ha studentfest här om bara några veckor så jag hoppas på fint väder snart! 
Har funderat på vad jag ska sätta för blommor med, jag har inte bestämt mig ännu men rabatten på baksidan av huset som jag haft mest huvudbry över har löst sig kan man säga. När jag började rensa där var hela rabatten täckt av gräs som jag drog bort och grävde upp. Hittade då små skott som trängde sig upp ur jorden och lät de vara kvar. Tänkte att jag får väl vänta och se vad det blir av dem. :-) Men nu har det helt plötsligt blivit två vackra buskar. Stora och fina! Och mittemellan buskarna kommer det rabarber! Hurra! 
Jag hade redan planer på att sätta rabarber just där men den tanken hade någon innan mig tydligen. Nu är det bara en knöl men någon trädgårdskunnig kanske kan tala om för mig om de sprider sig eller om jag helt enkelt ska köpa en knöl till? 

Nåja, syrenens knoppar börjar spricka upp och hallonbuskarna har fått fina blad. Ska ta kort en dag när det är lite finare väder. ;-) 
Ser fram emot en härlig sommar i min trädgård! 

Och arbetet med fjärde delen fortsätter, jag har kommit en bra bit på vägen men det är fortfarande mycket kvar. Satt hela dagen igår med den i princip, såg upp från datorn en stund och insåg att klockan var 8 på kvällen. Jösses, var tog dagen vägen?! 
Min sambo hade kommit hem och till och med varit en vända i affären medan jag suttit klistrad vid datorn. Fick dåligt samvete och gick ner och gjorde middag iallafall :-) 

Jo, vi såg Game of Thrones igår med.....suck. Den blir bara sämre och sämre. Finns nog en del som skulle vilja örfila mig för ett sådant uttalande, men seriöst. Jag vet inte om jag orkar titta längre. Jag har inte läst böckerna, så jag har ingen aning om hur de är. Men serien är jag så galet trött på, det är våld, sex, våld, sex och oftast våldsamt sex med.  
Handlingen känns tröttsam, ja de vill ta över, den och den vill bli kung men det händer inget. Mycket snack och liten verkstad kan man säga! Jag hejar på drakarna, släpp ut dem så kan de flyga runt och elda upp allihop. Hurra! 
Okej, nu har jag fått gnälla lite om den serien.... 

Har fått två jättefina recensioner på Tjurnatten! :-) 
Det är Bokparadiset och Bokhuset som recenserat och så här säger de: 

Bokparadiset: 
"Caroline skriver på ett sånt härligt sätt att sidorna bara flyger förbi. Det är hela tiden saker som händer och därför gör det boken snabbläst. Det är en bladvändare som inte tar lång tid att flyga igenom. Jag kan absolut tänka mig att läsa mer av henne!" 
Ni kan läsa hela recensionen här.

Bokhuset: 
"Jag tyckte väldigt mycket om den här boken. Den är slingrande och långsam på ett behagligt sätt. Ändå händer det saker hela tiden och den blir aldrig tråkig. Den väckte också väldigt mycket känslor hos mig som växlade under läsningens gång. Författaren har nämligen mycket att säga." Ni kan läsa hela recensionen här.

Jag blir så glad när någon tycker om mina böcker :-) Det är en fantastisk känsla och jag kan inte var mer tacksam över deras fina ord. Det ger mig energi och inspiration till att skriva mer. :-) 

Nej, nu ska jag bita tag i fjärde delen igen, glädja mig åt de fina recensionerna och dricka te medan regnet fortsätter att falla utanför. 

Kram! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar