Sidor

torsdag 14 augusti 2014

Sista pusselbitarna.....och nervositeten.



Nu är det dags igen och jag måste säga att jag är mer nervös denna gång än vad jag var förra. När Ödesgudinnans val skulle gavs ut visste jag inte vad som skulle komma. Det fick bära eller brista.
Men om det skulle brista nu, efter att första boken mottagits så bra, är det värre än om första boken fallit totalt.
Då hade jag åtminstone vetat.

Men inför utgivningen nu kan jag bara hoppas att ni där ute tar emot mina karaktärer på samma sätt ni tog emot dom första. Och på sätt och vis känns det som att visa upp sin dagbok för omvärlden och låta vem som helst få läsa den. Läskigt och skrämmande! 

Det har varit en lång resa hit och jag har haft mycket hjälp längs vägen!
Astrid Ahlberg som ger ut sin andra del på mitt förlag nu samtidigt har redigerat och korrekturläst hela mitt manus. Jag är så grymt imponerad av henne! Hon har verkligen lyft mitt manus och jag har lärt mig otroligt mycket bara av att lyssna på henne.
 Man slutar ju aldrig att lära sig eller att växa som författare. 


Det är Stella Veneris Design som gjort omslaget till Månfolkets Land denna gång med. Och jag har terroriserat Andreas med mail till förbannelse. :-D
Men nu på måndag! Ska beställningen skickas iväg har jag bestämt!
Bara sista bitarna som ska falla på plats och göras. Småpill så att allt stämmer och blir rätt. ;-) Låter enklare än vad det är.....

I samma stund boken har kommit och den finns till försäljning kan jag inget göra längre. Det är utom min kontroll. Hur den blir mottagen och vad läsarna kommer att tycka. Fanns det något mer jag kunde ha gjort? Något jag kunde ha förbättrat? 

Det återstår att se......

I september smäller det!
Månfolkets Land, andra boken ur Själarnas Öden.
 




6 kommentarer:

  1. Ja visst har det varit en hektisk tid och spännande är det nu när vi kommit till inskickning av manus och beställning av x antal böcker... Har varit SÅ jätteroligt att samarbeta med dej, Caroline, och jag ser fram emot att fortsätta! Din tredje bok blir lika suverän, minst, som de föregående! Ja jag vet, det är bara andra som ges ut nu men jag ligger ju lite före... :-) Tror inte du behöver vara ett dugg orolig, bok två kommer bergis väcka lika stort och välförtjänt intresse som ettan!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma! :-)
      Tur att samarbetet fortsätter med tredje delarna. För det är ju sant att vi får ligga lite före. ;-) Påbörja redigering och sådant redan nu ifall att vi kan ge ut dom till nästa sommar. ;-) Hoppas kan man ju alltid göra!

      Radera
  2. Omslaget blev grymt snyggt!! :D

    SvaraRadera
  3. Mycket snyggt omslag även denna gång. Du behöver säkert inte oroa dig. Håller den samma kvalité som förra boken är den jättebra!
    Kram Kim :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Kim! Håller tummarna att läsarna ska ta den till sig på samma sätt som den förra. :-))

      Kram

      Radera