Sidor

måndag 2 juni 2014

När man sitter fast!



Jaha nu har jag kommit till den punkten i mitt manus där det avgörande ska hända!

Jag har byggt upp till det här, planerat det här, jobbat fram till det avsnittet som ska skrivas härnäst och nu blir jag osäker. Det brukar komma senare i ett manus, mestadels i slutet eftersom jag alltid tar tid på mig och bestämma hur en bok ska sluta.

Men nu är jag i mitten och vad jag bestämmer nu kommer att påverka de följande böcker. (om det blir några) Jag kan i princip hitta på vad som helst (det är ju mitt manus) men mina känslor är kluvna. På fler ställen än ett! 


 - Jag har en påbörjad relation som jag inte vet om jag vill fortsätta på, den ena karaktären kanske skulle passa bättre ihop med någon annan?
 - Jag har en ond karaktär som kan agera på flera olika sätt
 (om han nu ska fortsätta att vara ond.)
- Och jag har en speciell födelse som kan sluta på olika sätt. :-P

Hade en klar bild över hur jag ville ha det men nu börjar förändringstrollen bråka igen.
Kommer med förslag som förvirrar mig och får mig att tvivla. Många av deras idéer är ibland bättre än mina ursprungliga men som nu, då är det svårt att avgöra vad som blir bäst.

Jag måste bestämma mig! Jag kommer inte vidare annars! 

OM jag åtminstone kan ta ett av besluten som måste tas skulle det hjälpa till väldigt mycket. :-/ Men jag har funderat hela helgen och inte blivit något klokare på det.
Jag får helt enkelt göra som jag brukar göra, ringa och terrorisera mina bollplank. Och sedan skriva på tills det lossnar.

Om jag känner mig själv kan det lika gärna sluta med att det blir ett tredje alternativ i slutändan....... hm...........................................


Nej, jag kanske ska skriva på den fristående delen istället..........

Beslutsångest.................................................







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar