Sidor

måndag 30 juni 2014

hm...

Hej! 

Ursäkta att jag inte skrivit något eller varit så aktiv de senaste dagarna men har åkt på en förkylning och varit lite krasslig. :-P
Börjar redan bli bättre och känner att jag förmodligen är tillbaka som vanligt imorgon. :-)
Var en mild förkylning tack och lov, jag brukar ha en tendens att bli riktigt dålig annars och sjuk i flera veckor så är väldigt glad över detta snart är över.

Vi skulle ju som sagt varit på Steampunkfestivalen i helgen men på grund av familjeangelägenheter fick vi tyvärr ställa in. Det är jättetråkigt men jag hade inget annat val i nuläget. Vi satsar på att närvara nästa år och med fler böcker!

Sen har jag funderat på en sak... hur vissa människor har en tendens att säga en sak men mena en annan. Detta är ett obegripligt fenomen för mig då jag alltid säger vad jag tycker, jag kanske borde ha ett filter istället men jag snappar inte heller upp dessa små signaler som vissa sänder ut när de säger något men menar något helt annat.
Så för att jag ska fatta måste man tala klarspråk eftersom jag tar allt väldigt ordagrant.
En vän till mig hade lite "kärleksproblem" och hon skrev till mig och bad om råd. Jag svarade som jag tyckte och fick till svar: 

"Det är precis på grund av detta som gör att jag frågar dig, för jag vet att du ger mig en bitch-slap av sanning." 
Och det är förmodligen sant, ett sätt som många inte kan hantera. Be mig inte om en åsikt om du inte klarar av att höra den. Sen påstår jag ju inte att jag har rätt, jag bara uttrycker min åsikt och hur jag ser på situationen. Aldrig av elakhet, endast av omtanke.
Vänner utan en åsikt eller de som bara rycker på axlarna och säger "jag vet inte" eller den absolut värsta kommentaren av alla "jag vill inte lägga mig i" är inte en riktigt vän.
Som vän bryr man sig, kanske lite för mycket ibland! Men det är så med dom man bryr sig om, man vill att dom ska må bra och vara lyckliga även om det dom väljer är något man aldrig valt själv. Så spelar det ingen roll så länge dom är lyckliga.

Skriver inte detta för att något speciellt har hänt eller för att jag kommit på kant med någon, det är bara en fundering jag har.
Samma sak med om någon skulle vara arg på mig, chansen är stor att jag inte kommer att fatta det om den personen inte säger ifrån. Sura i tysthet eller vända ryggen till fungerar alltså inte på mig, för jag kommer inte att fatta. Haha!
Det är lite lustigt hur olika vi alla är, ja jag kanske har huvudet uppe i det blå mesta delen och kan inte snappa upp de små subtila signalerna från min omgivning. Men be om råd och du kommer få en bitch-slap av sanning. Utan de rosa-skimrande glasögonen och med ett kanske förvånansvärt klart sinne. Allt jag begär är samma behandling tillbaka. ;-)

Hur fungerar ni?

Nej nu ska jag vila lite, förkylningen har inte riktigt släppt ännu.
Skyller dessutom mitt ofiltrerade tänkande på mitt stjärntecken Skytten! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar