Sidor

söndag 13 april 2014

Redigering och snuva...


Uääschhh! Just nu skulle jag bara vilja sucka, stöna eller på något sätt med ljud uttrycka mitt humör! 
Men eftersom detta är en blogg och inte ett radioprogram eller liknande så får jag samla mig och skriva ner snyggt hur jag känner istället. :-P 

Håller på med redigering av del två "Månfolkets Land" och önskar att min sambo inte smittat mig med förkylning samtidigt. Har kämpat emot hela veckan nu när han varit sjuk och vägrat låta bacillerna ta över. Men de har avancerat de små jäklarna och smugit sig upp till näsan utan att jag har märkt något. Sände in en bomb med nezeril och ipren, väntar på resultatet för tillfället. De små dårarna som sitter med fjädrar och kittlar mig i halsen fick smaka på te med honung och de är lugna för tillfället. Men tror att de bara sitter och väntar på att fjädrarna ska torka innan de kittlas igen. 

 Jag vill bli klar med redigeringen av tvåan så att jag kan skicka den på slutredigering till underbara Astrid som ska göra det slutgiltiga jobbet. Det finns annat som behöver min uppmärksamhet men detta går ju inte att skynda på direkt. 

Helgen har annars varit bra förutom att jag blivit smittad av min sambo, mycket otrevligt gjort av honom. Men i övrigt har det mestadels regnat och vi har myst inne med film och redigering då såklart. :-) Han spelade handbollscup igår och jag satt på läktaren och hejade på, stackaren sprang med feber och kämpade på ändå, gjorde fyra mål sammanlagt så jag ska inte klaga på att jag behöver redigera med snuva egentligen. :-/ 
Jag får ju iallafall sitta med filt om mig och inomhus med en varm kopp te. 

Hoppas ni har det bra och att ni väntar på tvåan som jag kämpar med ;-) 
Ha en skön söndag nu! 



Mitt hjärta som värmer upp lite innan. 





                                         



2 kommentarer:

  1. Jag längtar efter trean haha! Fast får ta en del i taget, tvåan klar till hösten gäller för oss bägge :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis, en del i taget. :-) Fast trean misstänker jag att jag kommer få börja jobba på så fort tvåan är klar och skickad till tryck. :-P Mycket i den som ska klaras upp och saker ska avslutas. Många karaktärer, kanske får fundera på att stryka några... tyvärr :-/ men du ska få läsa den först och säga vad du tycker innan så stora beslut tas. :-D

      Radera