Sidor

söndag 23 mars 2014

Ny recension av Ödesgudinnans val!


För en stund sedan fick jag ett mail med en recension på Ödesgudinnans val av Annah Nozlin. Författaren till  fantasyserien Ekens dotter. 

Jag måste skamset erkänna att jag inte hunnit läsa de första två delarna i hennes serie ännu, men de ligger på nattygsbordet och väntar. Besök gärna hennes hemsida för att läsa mer om henne och hennes böcker Annah Nozlin

Såhär tyckte hon om Ödesgudinnans val: 

"Ödesgudinnans val är en pulshöjande bladvändare med vackra beskrivningar där dramatik, intriger och kärlek blandas med ond bråd död.
Berättelsen innehåller svartänglar som är starka krigare och som kan läka skador. Skyddsänglar som vakar över sina människor och som kan göra sig osynliga. Odödliga gudinnor som med livet som insats kan stanna tiden. Nattdemoner som känner människors innersta rädslor. 
De bor i en egen dimension och flyger till människornas värld.
Redan i andra kapitlet är jag helt såld och älskar karaktärerna och hur skickligt författaren fångar de bollar som hon har kastat upp, små detaljer som får människor, gudinnor, demoner och svartänglar att framträda äkta och levande.
En särskild favorit en liten bit in i boken: 
”Ett meningslöst krig hade utbrutit i människornas värld igen och gudinnorna var otröstligt sorgsna och arga över något så förtvivlande som krig som sände så många själar till deras boningar. Skyddsänglar i hundratal åkte ut för hämta dem, med hjärtan fulla av ångest och sorg. De flög över himlavalvet som fallande stjärnor och ingen i hela dimensionen kunde undgå att märka vad som skedde denna natt.” 
Det vackra omslaget till Ödesgudinnans val tilltalade mig från första stund och jag väntar spänt på nästa bok i serien och kommer absolut att läsa den!"
Tackar allra ödmjukast för den fina recensionen!  Och jag blir lika glad varje gång någon tycker om min bok och mina karaktärer. Det gör all oro och allt slit mödan värt! 


2 kommentarer: